آغاز به کار طرح ملی داناب در استان قزوین

طرح ملی دانش‌آموزی «نجات آب_داناب» ویژه پایه‌های هفتم، هشتم و نهم استان قزوین در استان قزوین آغاز به کارکرد

آیین افتتاحیه طرح ملی دانش‌آموزی «نجات آب_داناب» ویژه پایه‌های هفتم، هشتم و نهم استان قزوین در سالن اجتماعات کوثر قزوین در حال برگزاری است.
 
در این طرح که همراه با کارگاه آموزشی مدیران شرکت آب منطقه‌ای، مدیران و معلمان آموزش‌وپرورش و با محوریت چرخه آب در طبیعت، مصرف آب کشاورزی و پیامدهای برداشت اضافه آب، آلودگی منابع آب و آب مجازی (نهان) برگزار شد آموزش‌وپرورش، جهاد دانشگاهی استان قزوین و شرکت سهامی آب منطقه‌ای قزوین مشارکت داشتند.

ازجمله اهداف طرح ملی داناب می‌توان به آموزش‌های درسی و عمومی با محوریت آب ویژه دبیران، دانش آموزان و خانواده‌ها، اجرای برنامه‌های ترویجی و فرهنگ‌سازی به‌منظور آموزش فرهنگ استفاده بهینه از آب و برگزاری مسابقات علمی و فرهنگی با موضوع آب و مدیریت مصرف آن اشاره کرد.

طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب (داناب)، بر بستری از مطالعات و پژوهش‌های اجتماعی با تکیه‌بر حمایت کمیسیون ملی یونسکو در ایران و نظر به لزوم جلب مشارکت‌پذیری اجتماعی، از سوی وزارت نیرو- شرکت مدیریت منابع آب ایران، در سال ۱۳۸۸ در استان خراسان رضوی آغاز و پس از موفقیت در فاز پایلوت در سال ۱۳۸۹، در ۶ استان به‌صورت سراسری و ملی و با هماهنگی و یکپارچگی ستادی، تعریف و اجرایی شد، وزارت آموزش و پروش نیز با استقبال از این طرح، بستر لازم جهت انجام این طرح را فراهم کرد.

کد خبر: 1035
  تاریخ خبر : 1397/12/27
 داناب
 680