تنش آب در آینده 67 کشور جهان را فرامی‌گیرد/ دانش آموزان سفیران فرهنگی در حوزه آب باشند

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان قزوین با اشاره به اجرای طرح داناب گفت: دانش آموزان به‌عنوان سفیران فرهنگی می‌توانند ضمن کسب این دانش آن را در میان خانواده خود گسترش دهند.

 آیین افتتاحیه طرح ملی دانش‌آموزی «نجات آب_داناب» ویژه پایه‌های هفتم، هشتم و نهم استان قزوین در سالن اجتماعات کوثر قزوین برگزار شد.

حمید حمدالله زاده معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان قزوین، در این مراسم اظهار کرد: بشر همواره برای آب ارزش بسیاری قائل بوده چراکه آب به‌عنوان اولین نیاز بشر محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه تنش آب در آینده ۶۷ کشور با جمعیت ۷ میلیارد نفری را فرا خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: تاریخ نشان داده که بدون نفت می‌توان زندگی کرد اما جهان بدون آب با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو خواهد شد.

حمدالله زاده افزود: باید با تدبیر لازم زمینه پیش‌گیری از هدر رفت آب و استفاده بهینه از آن را به آحاد جامعه به‌ویژه کودکان و نوجوانان آموزش داد ازاین‌رو آموزش‌وپرورش آماده همکاری در این زمینه است.

وی تصریح کرد: افزایش دانش آب، نشان دادن مراحل مختلف آماده‌سازی آب شرب، رساندن دانش آموزان به مرحله تحلیل فرایند آب و مشاهده بازخوردهای آن در رفتار دانش آموزان با جلوگیری از اسراف آب و استفاده بهینه از آن، رسیدن ذهن دانش آموزان به خلاقیت و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین در حوزه آب ازجمله محورهایی است که باید آموزش‌وپرورش در حوزه آب موردتوجه قرار دهد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان قزوین یادآور شد: این پروسه آموزشی زمان‌بر خواهد بود اما درنهایت آثار مفیدی بر جای خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اجرای طرح داناب عنوان کرد: دانش آموزان به‌عنوان سفیران فرهنگی می‌توانند ضمن کسب این دانش آن را در میان خانواده خود گسترش دهند.

حمدالله زاده در پایان خاطرنشان کرد: آسایش و آرامش فردای ما درگرو تدبیر جامع و دوراندیشانه امروز ماست ازاین‌رو نیاز است در این مسیر تلاش خود را بیشتر کنیم.

به گزارش ایسنا، در این طرح که همراه با کارگاه آموزشی مدیران شرکت آب منطقه‌ای، مدیران و معلمان آموزش‌وپرورش با محوریت چرخه آب در طبیعت، مصرف آب کشاورزی و پیامدهای برداشت اضافه آب، آلودگی منابع آب و آب مجازی (نهان) است، آموزش‌وپرورش، جهاد دانشگاهی استان قزوین و شرکت سهامی آب منطقه‌ای قزوین مشارکت داشتند.

کد خبر: 1037
  تاریخ خبر : 1397/12/27
 داناب
 761