اجرای طرح دانش‌آموزی «نجات آب» در قزوین

ایسنا/قزوین مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: کارگاه آموزشی معلمان طرح دانش‌آموزی «نجات آب» در استان قزوین با حضور معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش، مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان، نمایندگان جهاد دانشگاهی به‌عنوان مشاور اجرای طرح در استان و جمعی از معلمان و دبیران سراسر استان به‌صورت حضوری و ویدئو کنفرانسی برگزار شد.

ایسنا/قزوین مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: کارگاه آموزشی معلمان طرح دانش‌آموزی «نجات آب» در استان قزوین با حضور معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش، مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان، نمایندگان جهاد دانشگاهی به‌عنوان مشاور اجرای طرح در استان و جمعی از معلمان و دبیران سراسر استان به‌صورت حضوری و ویدئو کنفرانسی برگزار شد.

فراس خواجوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح دانش‌آموزی نجات آب «داناب» ویژه پایه‌های هفتم، هشتم و نهم در استان قزوین در سال تحصیلی جاری به همت شرکت آب منطقه‌ای، جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش استان قزوین درحال برگزاری است.

وی افزود: از جمله اهداف طرح ملی داناب می‌توان به افزایش و ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی دانش آموزان در زمینه مسائل و چالش‌های آب کشور، ارائه آموزش‌های درسی و عمومی با محوریت موضوعات مرتبط با منابع آبی استان ویژه دبیران و دانش‌آموزان، اجرای برنامه‌های ترویجی و فرهنگ‌سازی به‌ منظور آموزش مدیریت مصرف و فرهنگ استفاده بهینه از منابع آبی و برگزاری مسابقات علمی و فرهنگی با موضوع آب و راهکارهای عبور از چالش‌های موجود در این زمینه اشاره کرد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای قزوین بیان کرد: در نیم‌قرن اخیر به دلایل متعددی از جمله تغییرات اقلیمی در جهان، افزایش مصارف آب در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت و خدمات و شرب، کاهش و تغییر میزان بارندگی، افزایش میزان برداشت در بالادست رودخانه‌ها سبب کاهش جدی منابع آبی سطحی و زیرزمینی در کشور و به تبع آن در استان قزوین شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح داناب تشریح کرد: بیش از ۵۳ هزار نفر در مقطع متوسطه اول استان قزوین تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند که نشان از مشارکت خوب دانش‌آموزان در این طرح و آموزش آن‌ها توسط معلمان و دبیران دارد.

این مسئول با بیان اینکه اگر بتوانیم اطلاعات لازم در خصوص منابع آبی و چالش‌های آن و راهکارهای این حوزه را جهت ارائه به دانش آموزان در اختیار معلمان قرار دهیم، بی‌شک شاهد مدیریت مصرف و استفاده بهینه از منابع آبی خواهیم بود، گفت: اینکه دانش‌آموزان با مفهوم آب مجازی آشنا شوند می‌تواند تأثیر بسزایی در نحوه مصرف کالاها توسط آن‌ها شده و یک نگاه و نگرش جدید در خصوص اهمیت آب در دانش آموزان ایجاد کند.

خواجوی در پایان تصریح کرد: ساخت ایران قوی نیازمند ایجاد و ارتقاء سواد آبی دانش‌آموزان است چرا که از یک سو آنها آینده‌سازان ایران اسلامی هستند و از سویی دیگر نیز در همه عرصه‌های زندگی از جمله تولید مواد غذایی، پوشاک و حتی انرژی نیازمند آب هستیم و بی‌شک دانش‌آموزان در طرح داناب می‌توانند سفیران خوبی در حوزه فرهنگ‌سازی و استفاده بهینه از منابع آبی باشند و نگاهی به دور از هرگونه از اسراف و اضافه برداشت را در حوزه آب در جامعه حاکم کنند.

انتهای پیام 

کد خبر: 1557
  تاریخ خبر : 1401/12/16
  آخرین به‌روزرسانی : 1401/12/16
 داناب
 266